Gyakran ismételt kérdések

Kapcsolat
Verzió: 1.2.2

Ingyenesen igénybe vehető a szolgáltatás?

Igen, a jogosult személyek ingyenesen vehetik igénybe a szolgáltatást, amelynek használata sem egyszeri, sem rendszeres díjak megfizetéséhez nem kötött.

Hogyan regisztrálhatok a szolgáltatásra?

A szolgáltatás igénybevétele regisztrációköteles, melyet a magyarorszag.hu kormányzati portálon, az „Utazás külföldre/Külföldi tartózkodás és letelepedés/Nemzeti Virtuális Tér” menüpontban (regisztrációs portál) tud megtenni az ott leírt feltételek teljesülése esetén. A regisztráció során megadott e-mail cím lesz a szolgáltatáshoz a felhasználónév. Az e-mail címre ellenőrzés céljából egyedi üzenet érkezik egyszer használatos megerősítő kóddal, illetve a megerősítés módjáról szóló információval. A megerősítést követően válik a regisztráció érvényessé.

Hogyan módosítható a szolgáltatás igénybevételéhez megadott e-mail cím?

A felhasználói regisztráció során korábban megadott e-mail cím módosítása a magyarorszag.hu (mo.hu) kormányzati elektronikus ügyintézésre szolgáló honlapon a szolgáltatás regisztrációs oldalán végezhető el.

Hogyan tudom törölni a regisztrációm?

A felhasználói regisztráció törlése a magyarorszag.hu (mo.hu) kormányzati elektronikus ügyintézésre szolgáló honlapon a szolgáltatás regisztrációs oldalán végezhető el.

A belépési adataimat megoszthatom másokkal?

A szolgáltatás eléréséhez szükséges hozzáférési, bejelentkezéshez szükséges adatait a felhasználó más személy részére semmilyen formában nem ruházhatja át.

Használhatom-e a szolgáltatást egyidejűleg több eszközről?

A szolgáltatást a felhasználó egyidejűleg egy eszközről egyetlen példányban használhatja.

Van bármilyen egyéb korlátja a szolgáltatásnak?

A szolgáltatás jelenlegi teljesítménye 5000 párhuzamos felhasználó kiszolgálását teszi lehetővé. A teljesítmény korlát elérése után a csatlakozni kívánó felhasználóknak a szolgáltatás párhuzamos felhasználói korlát túllépéséről tájékoztató üzenetet jelenik meg. Ilyen esetben később érdemes újra megpróbálni a belépést.

Hogyan, milyen eszközökkel érem el a szolgáltatást?

A szolgáltatás webes felhasználói felületei (nvt.gov.hu) a leginkább elterjedt böngészők (Chrome, Firefox, Safari, Edge) utolsó fő verzióin képesek működni olyan asztali vagy hordozható számítástechnikai eszközökön (asztali vagy hordozható számítógépeken, táblagépeken, okostelefonokon), amelyek alkalmasak ezen a böngészők futtatására. A szolgáltatás részeként elérhető mobilalkalmazás „Nemzeti Virtuális Tér” néven a következő operációs rendszer verziókon telepíthető és futtatható: Android 9.0 és felette, iOS 15.0 és felette. A szolgáltatáson keresztül elért tartalomszolgáltatói oldalak tartalmának megjelenítéséhez a fentieken kívül további, az adott oldalra jellemző eszközök, beállítások lehetnek szükségesek.

A szolgáltatás garantál-e kiemelt sávszélességet?

A VPN technológia kizárólag a külföldről történő technikai elérést biztosítja: nem ad plusz sávszélességet, nem ad többlet, dedikált teljesítményt. A médiatartalmak eléréséhez a Felhasználó oldaláról szélessávú internet-szolgáltatás szükséges.

Hogyan módosíthatom a jelszavam?

A VPN Portál „Új jelszó / PIN” menüpontjában elérhető oldalon kérhető a jelszó, illetve az ügyfélszolgálati PIN módosítása. A kérés elküldését követően a felhasználó e-mail címére olyan üzenet érkezik, amely tartalmazza a további teendőket, valamint a hitelesítő kódok megújítására szolgáló egyedi, ideiglenes oldal címét, amelyet megnyitva a jelszó, illetve az ügyfélszolgálati PIN módosítása ténylegesen elvégezhető.

Mi az az ügyfélszolgálati pin és mire jó?

Az ügyfélszolgálati PIN egy 6 számjegyből álló személyi azonosító kód, amely az e-mail címmel együtt megadva lehetővé teszi, hogy a felhasználó azonosítsa magát az ügyfélszolgálat telefonos megkeresése esetén. A PIN a felhasználói jelszóhoz hasonlóan módosítható VPN Portál „Új jelszó / PIN” menüpontjában elérhető oldalon.

Milyen tartalmak érhetők el a szolgáltatáson keresztül?

A szolgáltatás engedélyezett lista alapon kezeli az elérhető tartalomszolgáltatói oldalakat, azaz kizárólag a szolgáltatás nyújtó VPN Portálon a szolgáltató által beállított listán szereplő tartalmak elérését biztosítja.

Mit kell tennem, ha nem kapok a sikeres regisztrációról visszaigazoló e-mailt?

A sikertelen regisztráció újra kezdeményezhető, illetve a felhasználói regisztráció során korábban esetleg tévesen megadott e-mail cím módosítása elvégezhető a magyarorszag.hu (mo.hu) kormányzati elektronikus ügyintézésre szolgáló honlapon a szolgáltatás regisztrációs oldalán. Amennyiben a regisztrációhoz kapcsolódó e-mail nem érkezik meg, úgy kérjük, hogy ellenőrizze „Levélszemét/Spam” mappáját!

Mit kell tennem, ha nem sikerül azonosítanom magamat a szolgáltatás portálon?

A sikertelen azonosítás gyakori oka a hibásan megadott vagy elfelejtett jelszó, ilyen esetben a VPN Portál „Új jelszó / PIN” menüpontjában elérhető oldalon kérhető a jelszó módosítása. Másik jellemző probléma a nem megfelelő e-mail cím használata, ilyenkor a felhasználói regisztráció során korábban esetleg tévesen megadott e-mail cím módosítása elvégezhető a magyarorszag.hu (mo.hu) kormányzati elektronikus ügyintézésre szolgáló honlapon a szolgáltatás regisztrációs oldalán.

Mi lehet az oka, ha valamelyik tartalomszolgáltató nem elérhető?

Ha a Nemzeti VPN Szolgáltatáson keresztül elérhető tartalomszolgáltatók közül valamelyik nem elérhető, ugyanakkor a többi igen, akkor valószínűleg az adott tartalomszolgáltatónál lépett fel valamilyen technikai probléma, amellyel kapcsolatosan érdemes elsődlegesen az adott tartalomszolgáltató elérhetőségein tájékozódni.

Mi lehet az oka, ha a megtekintendő videó tartalom felbontása nem megfelelő?

A nem megfelelő minőségű, alacsony felbontású, akadozó videó tartalmak esetében valószínűleg az adott tartalomszolgáltató oldalán vagy a felhasználó által igénybe vett internet szolgáltatásban, esetleg a helyi (otthoni) hálózatban lépett fel valamilyen technikai probléma. Ezekkel kapcsolatban érdemes elsődlegesen az adott tartalomszolgáltató elérhetőségein, illetve az internet szolgáltatónál tájékozódni.

Mi lehet az oka, hogy a megtekintés alatt lévő tartalom hirtelen elérhetetlenné válik?

A tartalmak elérésének, lejátszásának hirtelen megszakadása esetében valószínűleg az adott tartalomszolgáltató oldalán vagy a felhasználó által igénybe vett internet szolgáltatásban, esetleg a helyi (otthoni) hálózatban lépett fel valamilyen technikai probléma. Ezekkel kapcsolatban érdemes elsődlegesen az adott tartalomszolgáltató elérhetőségein, illetve az internet szolgáltatónál tájékozódni. A tartalmak hirtelen elérhetetlenné válásának az is oka lehet, hogy ugyanazzal a felhasználóval egy másik eszközön is bejelentkeztek, ekkor a korábban megnyitott oldalon pl. videó lejátszása során egy „Ez a videofájl nem játszható le.” üzenet jelenik meg.

Mit kell tennem, ha egyéb hibát tapasztalok?

Regisztrációval kapcsolatos probléma esetén a 1818 (külföldről a +3615501858) ügyfélszolgálati telefonszámon lehet ügyintézőhöz fordulni. A már regisztrált felhasználók a szolgáltatás használatával kapcsolatos észrevételekkel és kérdésekkel a +3617070336-os ügyfélszolgálati telefonszámot hívhatják. Azonosításhoz szüksége lesz az e-mail címe mellett a 6 jegyű ügyfélszolgálati PIN kódjára is az egyedi kiszolgálás céljából.

További kérdésem van, hogyan tehetem fel?

A szolgáltatással kapcsolatos általános kérdésekkel hívhatja a +3617070336-os ügyfélszolgálati telefonszámot, továbbá Kormányzati Ügyfélvonalat Magyarországról a 1818, külföldről a +3615501858 hívószámon.