Ingyenesen igénybe vehető a szolgáltatás?
Igen, a jogosult személyek ingyenesen vehetik igénybe a szolgáltatást, amelynek használata sem egyszeri, sem rendszeres díjak megfizetéséhez nem kötött.
Hogyan regisztrálhatok a szolgáltatásra?
A szolgáltatás igénybevétele regisztrációköteles, melyet a magyarorszag.hu kormányzati portálon, az „Utazás külföldre/Külföldi tartózkodás és letelepedés/Nemzeti Virtuális Tér” menüpontban (regisztrációs portál) tud megtenni az ott leírt feltételek teljesülése esetén. A regisztráció során megadott e-mail cím lesz a szolgáltatáshoz a felhasználónév. Az e-mail címre ellenőrzés céljából egyedi üzenet érkezik egyszer használatos megerősítő kóddal, illetve a megerősítés módjáról szóló információval. A megerősítést követően válik a regisztráció érvényessé.
Hogyan módosítható a szolgáltatás igénybevételéhez megadott e-mail cím?
A felhasználói regisztráció során korábban megadott e-mail cím módosítása a magyarorszag.hu (mo.hu) kormányzati elektronikus ügyintézésre szolgáló honlapon a szolgáltatás regisztrációs oldalán végezhető el.
Hogyan tudom törölni a regisztrációm?
A felhasználói regisztráció törlése a magyarorszag.hu (mo.hu) kormányzati elektronikus ügyintézésre szolgáló honlapon a szolgáltatás regisztrációs oldalán végezhető el.
A belépési adataimat megoszthatom másokkal?
A szolgáltatás eléréséhez szükséges hozzáférési, bejelentkezéshez szükséges adatait a felhasználó más személy részére semmilyen formában nem ruházhatja át.
Használhatom-e a szolgáltatást egyidejűleg több eszközről?
A szolgáltatást a felhasználó egyidejűleg egy eszközről egyetlen példányban használhatja.
Van bármilyen egyéb korlátja a szolgáltatásnak?
A szolgáltatás jelenlegi teljesítménye 5000 párhuzamos felhasználó kiszolgálását teszi lehetővé. A teljesítmény korlát elérése után a csatlakozni kívánó felhasználóknak a szolgáltatás párhuzamos felhasználói korlát túllépéséről tájékoztató üzenetet jelenik meg. Ilyen esetben később érdemes újra megpróbálni a belépést.
Hogyan, milyen eszközökkel érem el a szolgáltatást?
A szolgáltatás webes felhasználói felületei (nvt.gov.hu) a leginkább elterjedt böngészők (Chrome, Firefox, Safari, Edge) utolsó fő verzióin képesek működni olyan asztali vagy hordozható számítástechnikai eszközökön (asztali vagy hordozható számítógépeken, táblagépeken, okostelefonokon), amelyek alkalmasak ezen a böngészők futtatására. A szolgáltatás részeként elérhető mobilalkalmazás „Nemzeti Virtuális Tér” néven a következő operációs rendszer verziókon telepíthető és futtatható: Android 9.0 és felette, iOS 15.0 és felette. A szolgáltatáson keresztül elért tartalomszolgáltatói oldalak tartalmának megjelenítéséhez a fentieken kívül további, az adott oldalra jellemző eszközök, beállítások lehetnek szükségesek.
A szolgáltatás garantál-e kiemelt sávszélességet?
A VPN technológia kizárólag a külföldről történő technikai elérést biztosítja: nem ad plusz sávszélességet, nem ad többlet, dedikált teljesítményt. A médiatartalmak eléréséhez a Felhasználó oldaláról szélessávú internet-szolgáltatás szükséges.
Hogyan módosíthatom a jelszavam?
A VPN Portál „Új jelszó / PIN” menüpontjában elérhető oldalon kérhető a jelszó, illetve az ügyfélszolgálati PIN módosítása. A kérés elküldését követően a felhasználó e-mail címére olyan üzenet érkezik, amely tartalmazza a további teendőket, valamint a hitelesítő kódok megújítására szolgáló egyedi, ideiglenes oldal címét, amelyet megnyitva a jelszó, illetve az ügyfélszolgálati PIN módosítása ténylegesen elvégezhető.
Mi az az ügyfélszolgálati pin és mire jó?
Az ügyfélszolgálati PIN egy 6 számjegyből álló személyi azonosító kód, amely az e-mail címmel együtt megadva lehetővé teszi, hogy a felhasználó azonosítsa magát az ügyfélszolgálat telefonos megkeresése esetén. A PIN a felhasználói jelszóhoz hasonlóan módosítható VPN Portál „Új jelszó / PIN” menüpontjában elérhető oldalon.
Milyen tartalmak érhetők el a szolgáltatáson keresztül?
A szolgáltatás engedélyezett lista alapon kezeli az elérhető tartalomszolgáltatói oldalakat, azaz kizárólag a szolgáltatás nyújtó VPN Portálon a szolgáltató által beállított listán szereplő tartalmak elérését biztosítja.
Mit kell tennem, ha nem kapok a sikeres regisztrációról visszaigazoló e-mailt?
A sikertelen regisztráció újra kezdeményezhető, illetve a felhasználói regisztráció során korábban esetleg tévesen megadott e-mail cím módosítása elvégezhető a magyarorszag.hu (mo.hu) kormányzati elektronikus ügyintézésre szolgáló honlapon a szolgáltatás regisztrációs oldalán. Amennyiben a regisztrációhoz kapcsolódó e-mail nem érkezik meg, úgy kérjük, hogy ellenőrizze „Levélszemét/Spam” mappáját!
Mit kell tennem, ha nem sikerül azonosítanom magamat a szolgáltatás portálon?
A sikertelen azonosítás gyakori oka a hibásan megadott vagy elfelejtett jelszó, ilyen esetben a VPN Portál „Új jelszó / PIN” menüpontjában elérhető oldalon kérhető a jelszó módosítása. Másik jellemző probléma a nem megfelelő e-mail cím használata, ilyenkor a felhasználói regisztráció során korábban esetleg tévesen megadott e-mail cím módosítása elvégezhető a magyarorszag.hu (mo.hu) kormányzati elektronikus ügyintézésre szolgáló honlapon a szolgáltatás regisztrációs oldalán.
Mi lehet az oka, ha valamelyik tartalomszolgáltató nem elérhető?
Ha a Nemzeti VPN Szolgáltatáson keresztül elérhető tartalomszolgáltatók közül valamelyik nem elérhető, ugyanakkor a többi igen, akkor valószínűleg az adott tartalomszolgáltatónál lépett fel valamilyen technikai probléma, amellyel kapcsolatosan érdemes elsődlegesen az adott tartalomszolgáltató elérhetőségein tájékozódni.
Mi lehet az oka, ha a megtekintendő videó tartalom felbontása nem megfelelő?
A nem megfelelő minőségű, alacsony felbontású, akadozó videó tartalmak esetében valószínűleg az adott tartalomszolgáltató oldalán vagy a felhasználó által igénybe vett internet szolgáltatásban, esetleg a helyi (otthoni) hálózatban lépett fel valamilyen technikai probléma. Ezekkel kapcsolatban érdemes elsődlegesen az adott tartalomszolgáltató elérhetőségein, illetve az internet szolgáltatónál tájékozódni.
Mi lehet az oka, hogy a megtekintés alatt lévő tartalom hirtelen elérhetetlenné válik?
A tartalmak elérésének, lejátszásának hirtelen megszakadása esetében valószínűleg az adott tartalomszolgáltató oldalán vagy a felhasználó által igénybe vett internet szolgáltatásban, esetleg a helyi (otthoni) hálózatban lépett fel valamilyen technikai probléma. Ezekkel kapcsolatban érdemes elsődlegesen az adott tartalomszolgáltató elérhetőségein, illetve az internet szolgáltatónál tájékozódni. A tartalmak hirtelen elérhetetlenné válásának az is oka lehet, hogy ugyanazzal a felhasználóval egy másik eszközön is bejelentkeztek, ekkor a korábban megnyitott oldalon pl. videó lejátszása során egy „Ez a videofájl nem játszható le.” üzenet jelenik meg.
Mit kell tennem, ha egyéb hibát tapasztalok?
Regisztrációval kapcsolatos probléma esetén a 1818 (külföldről a +3615501858) ügyfélszolgálati telefonszámon lehet ügyintézőhöz fordulni. A már regisztrált felhasználók a szolgáltatás használatával kapcsolatos észrevételekkel és kérdésekkel a +3617070336-os ügyfélszolgálati telefonszámot hívhatják. Azonosításhoz szüksége lesz az e-mail címe mellett a 6 jegyű ügyfélszolgálati PIN kódjára is az egyedi kiszolgálás céljából.
További kérdésem van, hogyan tehetem fel?
A szolgáltatással kapcsolatos általános kérdésekkel hívhatja a +3617070336-os ügyfélszolgálati telefonszámot, továbbá Kormányzati Ügyfélvonalat Magyarországról a 1818, külföldről a +3615501858 hívószámon.